Jumaat, 28 Januari 2011

u remind me of something that we cerdikidz had been through

aku ingat lagi sebulan b4 spm dulu kitorg satu kelas ade konflik dgn guru kelas kitorg..

it was awful..

guru kelas kami tannak tegur kami sbb kejadian itu,  dan kami semua mcm terhuyung hayang takde panduan

sumer tak tau sape yg buat, sumer org tak percaya satu same lain.. dan kami kena rahsiakan perkara ni dari sesiape..

hanye kelas kami yg tahu citer nie..

time tuh Allah je yg tahu ape perasaan kami..

tertekan,

dgn nak pikir nak study nyer..

nak carik dalang nyer..

satu malam, Miow (bukan name sebenar) buat perjumpaan dgn sumer budak perempuan kelas cerdik

lepas gertak dgn care lembut pasal SPM dan ibu bapa still takde sape yg mengaku..

lepas tuh sumer minum air yassin..

kami bertambah pelik, sbb bukti2 yg ade mengatakan dalang sepatutnye perempuan dan dari kelas kami

lalu mcm mne ntah kami mula membentangkan semula semua bukti

lalu bukti2 tuh menunjuk kepada seorg pelajar lelaki kelas kami

kami terkesima, dgn kesimpulan yg didapati..

aku ingat lagi pagi tuh kat kelas

budak aspuri slalu dtg awal,

then bile suspek yg kami tuduh tuh masuk kami dah pesan utk buat2 biase

kononnye sambil mengorek rahsia dia..

terasa nak gelak bile ingat balik..

ntah pape la rancangannye..kononnye nak jd penyiasat..

last2 lepas lame semua org pendam dan saling tuduh menuduh dlm diam,

kami buat perjumpaan..dlm perjumpaan tuh kami  suspek tersebut..

dlm perjumpaan tuh suspek tuh sgt terkejut dgn tuduhan yg diberikan

dia bersumpah dgn Al-Quran dan nama Allah dia tak buat perkara tersebut

time tuh sume dah terdiam, kecuali ade sorg nie still tak percaya.

tibe2 cikgu masuk..

aku tau, cikgu pun perasan dgn ketegangan situasi mase tu, just cikgu tak tau ape yg terjadi..

aku rase sedih sgt, sbb aku ckp kat suspek tuh

"Aku kwn kau ikhlas ***" kononnya nak buat die tersentuh

dan aku menyesal ckp cmtuh..sbb niat aku time tuh nak buat die confess bukan dari isi hati aku sbnrnye..

tapi sejak kejadian tuh, sumer org like fed up..

tiba2 guru kelas tegur kami semula dan mengatakan kes itu dah selesai..

syukur~~

walaupun hati memberontak nak tahu siapa dalangnye tapi rase lega tuh membatasi segala-galanya..

walau ape pun sampai hari ni kami tak tau siape yg buat bende tuh..

tak kisahla..aku dah maafkan org tuh.. tapi sampai bile2 pun aku takkan lupekan kejadian ni

1 ulasan:

  1. kite pun. sedih sangat bila teringat balik hal nih. satu kelas porakperanda ;(

    BalasPadam