Sabtu, 29 Januari 2011

indahnya sahabat yang saling sayang menyayangi

aku ade sorg best friend time form 1 sampai sekarang

kitorg rapat sgt dulu, tapi kitorg jugak yg paling ego antara satu same lain

Nama die NurFaradiba Zakirah Binti Adib

dia nie baik sgt..walaupun blur2 and tak kisah ape yg org ckp psl die

die nie sgt suke meluahkan perasaan dia tanpa rase malu

aku teringat lagi mase kecik2 dulu mmg bnyk sgt perkara tak masuk akal kitorg gaduh dan buat

hahahaha..

dia pernah tanam azam nak berubah, nak jadi wanita muslimah

nak pakai tudung labuh, nak pakai baju menutup aurat..

sekarang dia benar2 dah berubah, pada mulanya aku tak suke perubahan die,

aku gembira dia berubah cume pada aku, die bnyk menunjuk2 dia nak berubah

jadi aku menjadi dengki..kenapa die barubah lagi awal dari aku?

padahal yg mendapat pendedahan awal adalah aku

aku yg mule menutup aurat apabila pindah ke samura, ketika itu dia masih terkontang kanting di asduta

dia masih lagi memandang jejaka dan tidak menundukkan pandangan, aku sudah sedikit demi sedikit tidak

memandang pemuda ajnabi dan hanya berbicara dgn mereka apabila perlu shj..

kenapa dia yg mendapat petunjuk Allah dulu padahal aku yg lebih bnyk berubah ke arah kebaikan..

aku mmg sgt jelek dgn perubahan dia..maafkan aku diba..

sejak malam tadi aku tau yang kau berubah kerana Allah, tapi aku..riak yg menyelubungi hati ini..

baru aku tahu perubahan yg aku buat hanya sementara kerana aku tiada azam yg tinggi seperti engkau

dan aku juga lupa pada Allah pemilik hidayah manusia..

aku lupe memohon pada Allah..

terima kasih Diba atas nasihat yang kau beri..sokongan yang bagi pada aku tak berbelah bagi

Diba:Laila, kalau ko nak bermula, akulah orang yg akan sokong ko sepenuh nyawa aku. InsyaALLAH.

kau la kawan aku dunia dan akhirat..

time aku beraya kt rumah diba, dia pakai bj kuning sambil menutup muka

Love u!


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan