Khamis, 20 Januari 2011

islam dalam keadaan dagang

Daripada Abu Hurairah r.a. berkata: Bersabda Rasulullah Salawatu Alai Wasalam, "Islam mula tersebar dalam keadaan dagang (asing). Dan ia akan kembali asing pula. Maka beruntunglah orang orang yang asing".

tak yah citer jauh2...
tak yah citer kat U.S..
aku nak citer kisah kat U aku sendiri je..hahaha
biar popular sikit..ade mse datang la ke sini..dekat semenyih,selangor

first story


ade satu hari tu aku gi lunch kat cafe, seperti setiap hari yg lain
pastu..ade la seorg wanita yg memakai burkha masuk ke dalam cafe..semua mata memandang ke arah wanita ni..
aku pun same.lame la jugak aku pandang..aku actually tannak pandang sbb aku takut wanita itu tidak selesa tapi i just can't help it, sbb aku sgt respect wanita yg boleh memakai burkha itu..
i also can't help noticing people around keep looking at her like she is some kind of criminal..
siap ade sorg amoy ni jalan tak pandang depan sbb tgk wanita itu..
tak kisahla die nak anggap wanita itu terrorist ataupun mumbuat kesalahan fesyen..
yg penting itu dah satu bukti islam tuh asing sgt kat U aku..


Second Story


ade la satu ketika..mase tuh isyak..aku on the way gi cafe jugak
azan pun berkumandang dgn suara merdu muazzin..
walah..mmg hampir aku menitiskan air mata..
tetibe ade la seorg pelajar nie dgn kurang ajarnye memasang radio kuat2 seolah2 mahu menengelamkan azan yg berkumandang..
mmg sdey..


Third story


aku ade sorg member bangse india kat U nie..dulu kat skola lame kitorg sekelas
pastu de satu hari ni kitorg naik bas sme2 nak gi KTM kajang
pastu ade seorg wanita islam memakai purdah masuk dlm bas.. then member aku ni pun bisik kat aku
"Harituh ade sorg budak kecik nangis kott tgk perempuan pakai macm tuh"
hati aku cm tersentap sgt.. aku tak tau nak buat ape, sbb die bukan islam. kalo aku ckp something pun, ape yg sepatutnya aku ckp...?
aku pun diam je, and hati aku memberontak nak terangkan something, tapi aku tak tau nak ckp ape..

"Knowledge is power but limited knowledge is dangerous"














 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan