Sabtu, 1 Januari 2011

tarikh 1.1.11

1.01.2005


I believe that students like me should be thought not to worry about looks. (maybe time nie aku tgh bce essay kot)

2.01.2006


sekolah akan dibuka esok.Tidak sabar rasanya hendak kembali ke sekolah. Aku dilantik menjadi AJK bendahari oleh rakan-rakanku. Alhamdulillah syukur kerana masih ada orang yg mempercayakan aku. InsyaAllah aku akan mejalankan tugasku sebaik mungkin.

2.01.2007


Aku dapat dorm E same dgn Diba and Ain. Best gak dorm nie sebab diorang layan aku dan aku tak rase janggal langsung. Ketua dorm kak Mira, best gak, dia sporting. Sekarang nie (pagi) ramai tgh tido, maybe penat semalam susun katil berape kali ntah. Pagi nie masa sarapan, makan bihun goreng kat DM. Tapi bile aku mintak sos cili org DM tuh gi bagi sabun. Nasib baik Ain tak rase lagi sabun tuh. Dah la dari jauh dah boleh bau sabun. Aspura pun ramai yg bising. Maybe pak cik DM tuh tersalah letak.
*aku, Diba dgn Ain rancang nak study sme2, lebih2 lagi Ain tuh kepala study. Aku harap persahabatan kami takde onak duri yg melanda.

10.01.2008


Hari nie merupakan thn baru dalam kelendar islam. Aku berjaya dapat 8A dalam PMR. Begitu juga Hanie, Diba, dan Airn.Aku duduk kelas belian.Kelas tuh okey. Aku dilantik menjadi ketua kebersihan dan ketua kebersihan untuk tingkatan 4. Besar tanggungjawab tu. Aku dgn **** masih lagi contact.Malam tadi dia kol aku. Entah ape isi kandungan perbualan tuh ..hehe.. tak boleh tido aku malam tadi. (ayat selepas nyer ni tak yah la dipaparkan, sbb time ni aku tgh syok jatuh hati kat seseorg)

4.01.2009

Aku tak boleh tido. cuak nak balik hostel (SAMURA) esok. Ntah pape ntah..
Balik hostel pun nak cuak.Plik...plik... hopefully, aku boleh full fill my dream in Spm. Straight A..!
Belajar kerana Allah. I will remember it always. All the best to me!

1.01.2010


Aku bakal duduk menganggur kat rumah selama berbulan2..dan azam tahun baru aku adalah untuk mendapatkan rehat yg secukupnya.. Cukuplah peperangan Spm yang telah aku tempuhi bermati-matian..
Ceh, padahal nak dpt result nnt berdegup-degap (?) takpela..yg penting aku dah berusaha, walaupun dapat result seteruk mane pun, itu sumer ujian drpd Allah. Walaupun aku tetap akan berasa agak terkilan. papela..skip the subjek please..

sekarang nak start buat ape dulu? Budak lepasan Spm mula menjelajahi dunia!

1.1.2011


sebenarnye bnyk sgt kat fikiran aku yg aku nak keluarkan..aku nak tulis bnyk sgt perkara sampai aku tak tau nak tulis ape.. bile aku blogwalking kat blog2 org sume citer pasal betapa seronoknya thn 2010 mereka, betapa indahnya setahun yg dah berlalu. Tapi entah la aku tak rase pape. Walaupun sebenarnye terlalu banyak nikmat yg Allah kurniakan pd aku

 first sekali aku nak bersyukur pada Allah yg dah bagi aku umur sampai hampir 19 tahun aku bernafas, melihat dan mendengar kat muka bumi ni.

kalo nak review balik awal tahun 2010 sampai la aku dapat twrn belajar, seriusly aku bnyk sgt buang mase.
solat tak terjaga, aurat lupe, mase tungang langgang. yela baru lepas Spm.
bak kate mak aku
"After Spm buat la sesuke hati mimi, nak tertonggeng ke nak, nak terlangang ke.."
maksudnye aku boleh buat ape2 yg aku tak boleh buat masa sku Spm.. Tapi still mcm tak cukup puas jer sume yg aku dah buat tuh.. Aku dah tidur secukup-cukupnya..samapai terlebih-lebih..sampai ade org tulis kat facebook "Aku dah penat dah tido.."

barulah aku tau, aku sedar, yang SPM tuh bukan segala-galanya...
sbb mase aku masuk samura, SPM tuh la macam penentu hidup dgn mati.. atau kita berjaya atau tidak dalam hidup ni..

sebernarnye tak..

SPM tuh, mcm perikse biase kat sekolah, cume die adalah periksa terakhir kita kat skola..

haha..

After dapat result, aku try search untuk scholarship.. sumer org bercite2 nak gi oversea..
blaja luar negara, nak pengalaman,
bile org tanye blaja mne
"UK" "JORDAN"
"MESIR"

baru dapat bangga sikit dgn member, dgn saudara.. btol tak??

padahal, blaja mane2 pun sme je. yg beza cmne kite blaja..

hantar la ke skola terbaik sekali pun, University terbaik negara, lecturer terbaik.. tapi kalo kite taknnak berusaha.. ape gunannya kan??

musim tuh sumer dah berlalu..musim PLKN, musim UPU, musim JPA/MARA..

tibala musim sumer dah masuk U, Matriks, maktab, dan macam2 institusi pengajian..

University first aku. UIA PJ..
aku seronok sgt dpt situh..
Aurat terjaga, senior jage adik2, tegur adek2 kalo ade yg salah dan silap..
aku rase mcm ade somthing kat situ yg aku tak hbs explore dlm mase 2 minggu..

Lepas tuh aku kuar sbb aku dpt twrn gi Unim..
aku tak nyesal..tapi aku rase UIA lebih bgs dari sini..
tapi kite tak boleh nak tolak takdir.. kalo tak aku takkan kenal org2 hebat yg aku kenal kat Unim.

its to much to say..soo much to be written..
but there are something that are better to be kept secret.. btol tak?

so..pape pun aku harap sgt thn nie aku dapat jadi lebih baik drpd thn lepas..

so do you guys..good luck and Assalamualaikum..

1 ulasan:

  1. All the besh laila for the coming days.. UIA mmgla lagi bagus dr UNMC.. tp b'syukurla laila dpt scholarship cause ramai kat luar sane yang tak dpt2 scholarship cm akk nih taw :P

    BalasPadam