Isnin, 20 Disember 2010

ulangkaji subjek psycology



muahahahaa...

nasihat aku jgn amek psycology..

takde sbb..

aku nak citer pasal teori sorg mamat yg bernama Strenberg ni

name teory itu adalah " triangular theory of love"



untuk lebih memahami teori ini sila rujuk pada jadual di bawah



Intimacy itu adalah kemesraan dan hubungan yg rapat dengan seseorang

passion itu adalah sexuality drives (aku tak tau dlm bm ape)

commitment itu pula adalah exchanges of rewards and costs and acceptance of the rewards and costs

aku just nak gitau aku suke companionate love iaitu gabungan kemesraan dan commitment

ya, agak memeningkan..sila abaikan jika tak de kena mengena dgn anda..

p/s : friendship ada ciri2 intimacy shj..=(

padahal persahabat lebih daripada itu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan