Jumaat, 10 Disember 2010

makin aku follow citer vampire diaries tuh makin aku geram dgn jln cerita die.. aku cm tak boleh nak berdiri ataupun nak buat ape pun.. sbb citernya terlalu seronok utk dilepaskan..
geram!
geram!

ok sudah..

im addicted now..

cm aku teraddicted dgn citer supernatural dulu..skrg not anymore..

tapi takpe..aku nak jadikan citer ape yg aku tgk ni actually ade jugak pengajaran yg aku dpt..

first skali stefan hensem..opsss..bukan2..

bukan pengajaran ni..tak bagus ni..

nilai yg aku dpt dlm citer ni adalah balas dendam itu tak menyelesaikan masalah..

sebagai contoh dlm scene citer ni

ade sorg laki ni die nak bunuh Damon(seorg vampire) sbb Damon ni pernah bunuh makwe dia tapi Elena ckp

"please don't kill him.You are better than him"

maksudnya kat sini kalo la laki ni bunuh Damon, dia ni tak de bezanya dgn Damon sebagai pembunuh and dia tak kan dpt hidupkan kembali makwe dia..
aku paham pengajaran ni sume org tau kot..

pengajaran lain..


dlm season 2

Nina Dobrev yg berlakon dlm citer vamp diaries ni melakonkan 2 watak
satu sebagai Elena-baik,lemah lembut,
and lagi satu sebagai katherine-jahat, pentingkan diri sendiri, manipulative


aku mmg suke lakonan dia kat sini mmg jadi ar..satu jahat..satu lagi baik
tapi yg aku kurg setuju kat sini
cmne dia boleh lakonankan watak ni dgn ramai lelaki dlm scene hubungan intim.. seperti kissing dan sebagainya?
sebagai perempuan pertama dia dah takde maruah,second dia mcm bhn seks semata,mmg dlm citer tuh like sume lelaki nak rebut hati dia tapi as in sebenarnya luar casting dorg takde pn feeling tuh kan..
bdn dia mcm bhn pass2 lak dlm citer ni.


skip that part..

pengajaran seterusnya,
mereka takde Allah dlm menyelesaikan masalah vampire mereka..

kononnya "love conquer all"
kononnya dgn cinta mereka akan dpt keluar dari masalah yg membelengu mereka.
nmpk sweet..tapi in real live cinta pada manusia itu bukan everything..


overall citer ni mmg best! friendship,family,selfless..action,being brave,love..mmg superb..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan