Selasa, 28 Disember 2010

ulangkaji subjek psycology bahagian 2

malam tadi dgn penuh keberkatan aku mula membaca lagi nota2 psychology

aduiii..malasnyaaaa...

tapi tak pe, aku berjaya membaca sedikit sebanyak nota2 yg aku ade (sbb ade 2 nota aku tertinggal kat campus)

ape yg aku nak citer kat sini adalah mengenai pusat penjagaan kanak2..

mase aku kecik2 dulu parents aku hantar gi pusat penjagaan sbb dorg keje..

rupnya ade experiment org barat ni pernah buat pasal kanak2 atau bayi yg dihantar ke pusat jagaan kanak2 ataupun nurseries..

dlm kajian tersebut, kanak2 yg dihantar sebelum umur 1 thn dikatakan mempunyai IQ lebih tinggi daripada kanak2 yg masuk selepas umur 1 tahun..

tetapi, ade kajian lain juga yg hasilnya menunjukkan tahap keagresifan kanak2 yg masuk ke pusat jagaan kanak2 bwh 3 thn meningkat 2 kali ganda drpd biase..

ini bermakne aku agresif?

abaikan...

kesimpulannya.. sbb tula kadar jenayah meningkat..ini actually masalah global, bukan hanya di Malaysia
and budak2 kat skolah yg bermasalah tu sbnrnye IQ mereka mungkin tinggi..pandai2 belaka..
cume MALAS dan takde MINAT..

sekian..

P/S: sedutan citer vampire diary

Bonnie masuk ke rumah adik beradik Salvatore dgn muke yg pelik sbb semua org seakan2 sibuk membuat persediaan sesuatu.

"what's going on?" soalnya.

Jeremy kebatulan lalu di sebelah Bonnie lalu menjawab pertanyaannya.

"We gonna kill Katherine"

Bonnie terkejut dgn jwpn itu. Dia baru sahaja mahu menolak cadangan itu. Lalu Stefan mengatakan.

"I can explain" kemudian berfikir selama beberapa saat.

"Please!" Bonnie seakan-akan merayu untuk penerangan.

"We gonna kill Katherine" jawab Stefan mengambil jawapan Jeremy sambil tersenyum.Mungkin dia tiada modal lain untuk menjawab pertanyaan itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan