Rabu, 25 Januari 2012

cara cari duit poket untuk pelajar

tadi sje je google2 nak cari pendapatan lebih.

pastu jumpe satu blog nama dia 2dayblogger, cadangkan untuk cari duit poket gune HEARTBEAT.

Ape kebende heartbeat nie? aku pun tak tau to be honest.

and the interesting part is bukan khas untuk pelajar je tapi untuk semua org yg berminat nak join.

seterusnya nie aku copy paste je dari blog yg aku bce tu
harap korang sumer fhm dgn instruction yg diberi =)
selamat mencuba..


HeartBeat ini menawarkan satu pakej Affiliate dimana kita perlu mempromosilan link affiliate kita kepada orang lain dan kita akan dapat duit sekiranya orang lain register atau beli barang menggunakan link yang kita punya.Haa begitulah sedikit sebanyak konsep Affiliate ini.Faham tak? 

Bagaimana Nak Buat Duit Dengan HeartBeat?
Itulah persoalan yang pertama yang akan ditanyakan oleh korang semua kan?Terdapat banyak cara untuk buat duit dengan HeartBeat ini tetapi saya nak kongsikan 2 cara saya iaitu:-

Refer Friends to Register
Cara ini korang dikehendaki untuk mempromosi link affiliate dan mengajak rakan-rakan anda untuk menyertai HeartBeat.Setiap ahli baru yang mendaftar dibawah korang,korang akan mendapat RM 2.Tetapi anda kena pastikan yang rakan anda mendaftar menggunakan link affiliate korang.Contoh link affiliate adalah seperti dibawah:-



So katakan korang berjaya mencari 10 rakan untuk menyertai korang di HeartBeat,ini bermakna anda akan dapat RM 2 x 10  = RM 20.Jika anda berkerja keras dengan mencari lebih ramai rakan untuk menyertaiHeartBeat,korang mungkin boleh dapat lebih banyak daripada itu.Usaha tangga kejayaan.

Banner/Text Link Clicks

(banner saya di post ini. kaler pink)
Seterusnya ada banner/Text Link Clicks.Cara ini lebih kurang macam pay per click lah.Korang akan dibayar RM 0.04 untuk satu klik.Agak murah rate yang diberikan tapi okeylah daripada tak ada teruskan..hehe..Untuk cara ini ia lebih bergantung kepada nasib dan kedudukan banner tu.Kalau korang pandai pilih tempat yang sesuai,maka banyaklah klik yang korang dapat.Insya-Allah. (please click on the banner guys. saya akan dapat 4 sen atas baik hati kalian =))

Okey,Apa Target Saya Dengan HeartBeat Ini? (ni target dia bukan aku. hehehe)
Saya bercadang untuk mencari 100 orang referal dibawah saya.So ini bermakna saya akan dapat RM 2 x 100 = RM 200.So cukuplah untuk simpanan bulan Februari ini..hehe…dan Banner Link Click saya harap boleh dapat RM 10 sehingga akhir bulan ini.Agak susah untuk dapat tapi saya akan berusaha untuk mencapainya.Insya-Allah..hehe..

So Macam Mana Nak Sertai HeartBeat Ini?Kena Bayar Ke?
Semuanya adalah percuma,tak perlu nak bayar apa-apa pun.Kita mempromosikan produk mereka so mereka lah yang patutnya bayar untuk kita.Betul tak?.
Okay,mari kita lihat tutorial untuk mendaftar dengan HeartBeat ini.Tutorial ini saya ambil daripada Adik YiedPozi.Saya malas nak buat screenshot sendiri so pinjam jelah dari YiedPozi..hehe..

Langkah 1:
Korang perlu klik banner diatas

Langkah 2:

 











Setelah korang klik yang diberikan,korang akan ke laman HeartBeat seperti gambar diatas.Selepas itu,korang perlu klik pada “Let Us Start” seperti yang ditunjukkan didalam gambar diatas.

Langkah 3:

Seterusnya,korang perlu create akaun HeartBeat korang sendiri.Lihat gambar diatas dan isi semua maklumat yang diperlukan.

Langkah 4:
Setelah berjaya register itu,korang akan jumpa menu baru iaitu MY HB!Affiliate .Jadi klik pada menu itu.


Langkah 5 :


Korang akan dapat lihat satu lagi menu seperti gambar diatas.Kat situ ada menjelaskan beberapa cara untuk korang dapatkan duit dari HeartBeat.So perkara pertama yang perlu korang buat adalah dapatkan kod banner untuk diletakkan di blog korang.Done!.

Langkah seterusnya adalah anda perlu mempromosikan banner berkenaan untuk dapatkan pendaftar baru untuk HeartBeat seperti mana yang saya katakan dipermulaan entri ini.
Adakah HeartBeat Akan Mempengaruhi Status Glitterati Nuffnang?
Jawapannya tidak kerana konsep HeartBeat dan Nuffnang adalah berbeza so Heartbeat ini bukan pesaing kepada Nuffnang.So selamat lah. =).
So apa lagi,marilah kita sama-sama menjana pendapatan dengan Heartbeat ini.Mari daftar bersama-sama saya hari ini.Sebarang masalah bolehlah ditanyakan di ruang komen.Insya-Allah,saya akan membantu korang semua dengan hari yang terbuka =).
DAFTAR AKAUN HEARTBEAT DAN
JANA PENDAPATAN RM 200 SEBULAN DENGAN heartbeat!

ade pape soklan boleh la taipkan komen di bawah..

p/s; kalo korang dah bejaya register for this thing you can give me your link banner so that i will click it for you guys.
kita saling tolong menolong ye tak?

14 ulasan:

  1. Hi. saya dh register using your link :) don't u mind click my banner plak? heeee. here.

    BalasPadam
  2. hye.. mcm mne nk kluar kn duit kt sana?

    BalasPadam
  3. mcmmane duit tu smpai kat kite? Bank? Post?

    BalasPadam
  4. actually tak pernah dapat bayaran lagi sbb RM50 baru boleh keluarkan. Rasanya boleh bace dekat web tu macam mana nak claim duit tu. tapi rasanya dia akan post cek ke rumah kita.

    BalasPadam
  5. saya da register da mgunakan link awak..jgn lpe klik banner saya ye..

    BalasPadam
  6. sya da klik banner awk. jgn lpa klik banner sya..:)

    BalasPadam
  7. wuaaa...da siap! tp..payee name: isi nme penuh ke?

    BalasPadam
  8. er nak tanye . boleh percaya ke semua ni ? and duit tu dia bagi macam mana ?

    BalasPadam
  9. bagus...menambahkan pendapatan semasa belajar...tak de la dok harapkan duit pama...heartbeat k nuffnang k ap ker..sume tu benar benar belaka...saya dah cash out nuffnang...die akan hantar cek...sebab tu nama kita kene betul,...cek tu atas nama yang dorang bayarkan. kalau nama xsama payah la...Kalau buta IT or nak menambah side income..jom join MLM yang modal murah. jgn mahal sgt..korang masih studen kan..

    BalasPadam
  10. diorang hntar duit camne???hantar kat rmah ke,,bank in dlam bank..??

    BalasPadam
  11. kite kena ada account pay pal, dia akan bank in dalam tu rasanya.

    BalasPadam
  12. macam mana nak buat banner tu ea...maksud saya mcm mana nak letakkan banner tu??

    BalasPadam
  13. kalau ada blog letak lah di blog, boleh google caranya =D

    BalasPadam
  14. Salam singgah. Studioous.blogspot.com

    BalasPadam