Sabtu, 28 Januari 2012

atheist tu takdir Allah, so why care?

ade beberape detik yg aku bosan (ehem..) aku gi la bukak 9gag.
pastu terbace satu post yg lebih kurang bunyinya begini..

"atheist merupakan takdir tuhan, pasti tuhan ade meletakkan hikmah disebaliknya"

mase aku bce tu like.. ape maksudnya?
dan golongan atheist yg setuju dgn post tu condemn habis2san org christian. ade yg kutuk org kristian yg dtg rumah, ketuk2 dan paksa (katanya) bce buku atau bgtau pasal christian.
hal ini membuatkan aku berfikir 2 perkara.

1) kenapa takde org atheist yg kutuk org islam dalam komen yg aku bce tu? ini mungkin bermaksud, org2 islam tak berusaha cukup kuat lagi menyebarkan islam. Sbb sebagai daie atau pendakwah, org kutuk/hina atau di halau adalah sunnahtullah. tapi tgk org christian, mereka dikutuk hbs2 hbsn dlm komen tu, bermakne mereka melakukan kerja mereka. because people notice them.. hehehe..

2) Allah Telah mengunci-mati hati dan pendengaran mereka , dan penglihatan mereka ditutup. dan bagi (QS. Al-Baqarah:7)
salah satu bukti yg pintu hati mereka telah dikunci drpd kebenaran. sbb salah satu komen yg aku bce adalah mereka sgt lah benci dgn org christian yg dtg berdakwah sbb mereka dah happy dgn kehidupan dan kefahaman mereka.
 "They are so f***ing annoying,knocking doors, forcing people to read books of religion. and won't go before we read the book or at least agree with them..Urghh.. can't they mind their own business?!"
**lebih kurang cmni la komen2 org kat post tu
tapi entahlah, mungkin Allah postpone dulu terbukanya hati mereka untuk islam satu hari nnt. kita tak tahu.. wallahua'lam

p/s: aku ade sorg kwn atheist, tapi cara pemikiran dia sgtlah matang berbanding org yg beragama. moga Allah beri dia hidayah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan