Khamis, 26 Januari 2012

Stupid things that I did in high school


11)      Tulis cerita pasal org yg aku suka kat dlm diari setiap hari. And sgt lah Jiwang. Rasa tak sanggup nak bce dah sekarang.
2
22)      Kenen2 sorg kwn aku dgn sorg senior sampai last2 betol2 couple. Padahal aku men2 je. Last2 dia hook dgn best friend aku betol2.
3
33)      Bwk phone and tak off dpn cikgu. Bile bunyi lari laju2 and patah balik kpd cikgu and kata “saya terkentut tadi cikgu”. Dan aku bet, cikgu dengar bunyi phone tu cume buat2 tak dengar.
4
44)      Fly dari asrama semata2 nak beli kad untuk beberapa mamat kat asrama
5
55)      Fitnah sorg kwn and sebarkan satu asrama, last2 dpt tau citer yg aku sebarkan salah. Then aku pergi kat sume batch aku citer perkara sebenar. wah, ujian yg berat untuk aku dan kwn aku.
6
66)      Mengaku aku suke kat sorg mamat ni gune SMS, bile jumpa kat kelas dah act tak keruan sbb rasa bodoh gitau dia.
7
77)      Oleh kerana rasa ngantuk after perhimpunan, aku dan kwn aku pergi balik asrama tido selama satu period and dtg kelas balik bile dah tak ngantuk. Sampai bile dtg kelas, sorg kwn aku citer dia terpaksa tipu seorg cikgu sbb nak cover utk kitorg.
8
88)      Bukak tudung semata2 untuk kawat and disebabkan malu pakai balik. Alhamdulillah tapi sorg senior aku tak sempat nak pakai tudung balik. Ramai budak asrama terkejut beruk (tapi senior aku tu free hair pun kat luar) syukur sgt Allah still jge aku.
9
99)      Bersifat panas baran. Serius sampai bile aku ckp lembut2 kwn aku Tanya “eh, ni laila ke?”
1
110)  Watak tukar2 bile tempat lain2. Senang ckp I act ikut tempat. Gile kan? Depan crush act lemah lembut,dekat dorm act garang, dekat kelas act periang and kelakar. Ok, I have personality disorder. Or maybe because I was trying to find who am I and what personality I best fit in. ABAIKAN.
1
111)  Mintak phone dekat mama, sbb nak msg dgn mamat yg aku suke tu, walaupun itu je satu2 nya phone yg mama ade. (kejam dan tak bertimbang rasanya aku) mesti susah mama nak contact abah.
1
112)  Mintak earphone abah, walaupun itu jela satu2nya earphone yg abah ade semata2 sbb nak dgr radio, kwn2 yg lain sume lagi hebat ade mp3, mp4 phone. Abah pun bg semata2 sbb anak.

And so much more, if I don’t stop, the list won’t end. But what I’m trying to deliver here is that everyone had stupid mistakes. I mean from there we learn right?
When we did something and knew it was stupid and willingly learn from it, automatically it makes us smarter. We don’t know and we learn to know.

"bukankah dia mendapati kamu sebagai seorang yang bigung lalu memberi petunjuk" (surah ad-Dhuha ayat 7)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan