Selasa, 12 Julai 2011

follow Rasulullah if u love Allah


setelah beberapa lama aku jatuh futur, kata2 kak tirah berjaya membuka mata hati aku kepada mengingati Allah

when u know Allah, U will realised u need Him more than u need the air

No one can touch your heart the way Allah can.

"dan takutlah pada hari (ketika) kamu semua dikembalikan kepada Allah. kemudian setiap orang diberi balasan yang sempurna sesuai dengan apa yang dilakukan. dan mereka tidak dizalimi (dirugikan)."

al baqarah ayat 281

******************************************************

satu kisah di mana ketika zaman Rasulullah dahulu para sahabat selalu looking forward dan tertunggu2 wahyu daripada Allah.

sehingga kan ada yg bertanya

"wahai Rasulullah, aku cintakan Allah. ape yg perlu aku lakukan. beritahu aku tugasan yg boleh membuktikan yg aku cinta padaNya"

(dialog ini telah diubah sedikit)

lalu Allah berfirman dalam surah Ali Imran ayat 30

"katakanlah (muhammad) : jika kamu mencintai Allah, ikuttilah aku, nescaya Allah akan mencintaimu dan mengampuni dosa2mu. Allah maha pengampun dan maha penyayang"

wallahualam bissawab..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan