Selasa, 19 Julai 2011

aku sayang kau sahabat


"dan sungguh kami telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya dan kami lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" surah Al-qaf ayat 16

kadang-kadang kite rasa best friend kita paling dekat dgn kita, paling faham diri kita, paling tahu segalanya
dan kita lupe yang Allah adalah Tuhan yang menciptakan kita. pasti saja Dia lebih mengetahui. sedangkan ulat di bawah tanah itu pun rezekinya terjamin oleh Allah, apakah wajar kita memandang rendah akan kehebatan Allah mengetahui segala hati kita? 

persahabatan itu indah. bile kita selalu bersama. berjanji setia for each other. tapi mahukah engkau tahu apakah yang lebih indah?

apabila sahabat itu kekal hingga ke syurga

apabila seorang sahabat hampir melupakan Allah, seorang lagi mengingatkan
apabila seorang sahabat melakukan kemungkaran, seorang lagi menegah
apabila seorang sahabat jatuh futur, seorang lagi tidak membiarkan begitu

pendek kata apabila seorang sahabat hampir menjerumus ke neraka
seorang lagi akan menariknya ke syurga

itulah sahabat paling benar paling sejati

dan aku sayang kau sahabat~~

aku tahu aku adalah salah seorang yg bakal tergelincir ke neraka nnt
dan aku harap kau salah seorang yg akan menarik aku jauh daripadanya

bukan bersengketa saling tuduh menuduh di depan pintu neraka
tentang salah siapa
atau
siapa yang lebih layak dicampak ke neraka

='(

hari akhirat itu sgt dasyat. hingga sahabat baik, keluarga sendiri akan saling menyalahkan 
untuk terlepas daripada siksaan Allah
tapi tak de seorang pun yang akan terlepas

"dan takutlah pada hari (ketika) kamu semua dikembalikan kepada Allah. kemudian setiap orang diberi balasan yang sempurna sesuai dengan apa yang telah dilakukannya. dan mereka tidak dizalimi (dirugikan)"

surah al-baqarah ayat 281

wallahualam bissawab

1 ulasan: