Jumaat, 27 Mei 2011

istikharah really works!

subhanallah..

actually aku baru jer mengamalkan solat sunat istikharah nie
bile aku rase tak tau nak buat pilihan aku akan cepat2
buat solat istikharah

ini semua nasihat Yuhanes

kisahnya,
aku dah janji dan setuju nak gi melaka dgn kwn2 usrah pada 28 mei nie
dah lebih sebulan jugakla rancang
then bile tgk fb 2-3 hari lepas ade perjumpaan org yg nak volunteer for
al-maghrib seminar 28 mei nie jugak
kat uia gombak

ape lagi aku pun jadi tak keruan
so aku trus lakukan solat istikharah
sbb aku tahu perjalanan pergi melaka nie berniat baik
sbb aku nak pergi melawat saudara seislam aku
dan nak mengeratkan ukhawah sesama muslimah yg lain
muslimah yg memperjuangkan islam

dan volunteer nie pun sesuatu yg baik
aku dapat memberikan perkhidmatan aku kerana Allah
dan untuk majlis Allah

jadi mana satu yg patut aku pilih?

bile dah istikharah kali ketiga
Allah terus tunjuk jalan
masyaAllah

kak tirah kol
dan aku ckp aku tak sure lagi pergi melaka ke tak
then aku explain kenapa
rupanya kak tirah pun ade niat yg same
utk menghadiri majlis volunteer tu

kemudian, kak tirah mengambil keputusan utk menelefon sister yg bertugas utk majlis itu
[kenape lah aku tak terfikir]
dan aku hanya perlu emel pada sister itu hendak menjadi volunteer dan sbb tak dpt hadir
jadi aku dapat kedua2nya dgn hanya bertawakal pada Allah.

=)
alhamdulillah..
terima kasih ya Allah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan