Ahad, 8 Mei 2011

buku-buku masa cuti

mse pergi PWTC ade la aku membeli beberapa buah buku yg memikat hati aku

bolehlah aku membaca time cuti nnt.. haha..padahal cuti 3 bulan lebih buku yg aku bli tuh boleh hbs

dibaca dalam mase 1 bulan je..kalo bce perlahan2.

first buku yg aku dah start bace sebelum aku bce notes untk periksa adalah tautan hati by Fatimah syarha.

review (aku baru bce 1/4 buku tu jer)

overall buku tuh sgt sesuai utk para daie
terutamanya yg sedang menuntut di universiti2 di tanah air
buku nie mengajar kita menjadi lebih sabar dalam menyebarkan dakwah islam
dan jgn tergesa2 memaksa org menerima kefahaman dan ilmu islam
 jika org2 yg diajak tidak berasa terikut atau tergerak nak mendalami ilmu islam
diri sendiri harus dimuhasabah dahulu bukan terus dipersalahkan org2 itu

"mungkin aku tak cukup ikhlas dalam melaksanakan tugas Rasulullah ini"

"mungkin aku tak cukup meluangkan mase bersama mereka"

"mungkin ini, mungkin itu..." ape sahaja, yg penting muhasabah diri dan cari penyelesaian..

itu yg perkara paling besar aku pelajari lepas aku bce buku tu

seconly buku Takdir by Hilal Asyraf

tak bace lagi tapi aku teruja nak bce buku sinergi, pinjam daripada kwn adik.

thirdly buku cinta sufi by ramlee awang murshid

pun tak bce lagi. haha..len kali insyaAllah aku bg sedikit review buku2 tersebut..

buku yg balik nnt aku nak bce lagi sekali adalah tajuknya Nasihat agama dan wasiat iman


buku nie sangat best dan memberi kesedaran yg mendalam pada aku..
tapi aku dah lupe dah kebanyakan isi dalam buku tu.
tapi takpe, after aku dah hbs bce aku akan bg sedikit review..insyaAllah..=)

buku2 lain dalam proses pencarian untk dipinjam.


p/s: sape pernah join giatmara?? boleh bagi pengalaman dan cara2 permohonan?

sekian terima kasih

Tiada ulasan:

Catat Ulasan