Rabu, 2 Jun 2010

sabar menunggu surat twrn rasmi

assalamualaikum....

ok2 hari ni aku nk wt entry psl beberapa kisah plik yg berlaku..

plik?

aku g Majlis anugerah cemerlang sekolah aku hari sabtu n ahad yg lalu..

seronok sgt jumpe cikgu n member2 lame n junior2 ku di sana..

haha..seyes sgt happy..

then junior2 kat dorm tanye aku g ke tak mara n course ape yg aku amek.

aku pn citer2 la kt dorg psl mara sumer..

kepada bakal yg nk amek spm this year atau next year wt la solat istikharah awal2 pd

sesiapa yg tak sure nk jadi ape lagi..serius tak tipu..nnt mesti tak sempat nk wt..

cm aku kn after spm time nk apply mara tu bru la aku terkocoh2 nk wt..

then aku mimpi psl engineering n UIA..

tapi aku ingta just mainan mimpi then aku wt bodoh je la

mak aku lak pakse2 aku amek medic

aku tension.so senyap2 aku amek biotech

then aku pn wt la research sikit psl biotech ni.agak menarik

kemudian after pergi interview aku sgt tak yakin dgn performance aku

so aku lgsg tak mengharap dpt mara..

aku mcm dah putus asa sgt2 n just mengharap keputusan UPU.

tapi still aku mendoakan kwn2 aku yg len agar dpt biasiswa mereka

aku teringat nasihat ustaz kimia b4 spm kalo boleh doakan la kwn2 kite n lebih bgs kalo

kite sebut name dorg.InsyaAllah akan di makbulkan..

sebab kalo kite doakan kwn kita malaikat akan mengaminkan doa kita dan mendoakan

perkara yg sama kepada kita. doa malaikat kan dimakbulkan sbb malaikat tak de dosa.

then tanpa disangka aku dpt MARA..tapi aku lak tak nak g..sbb b4 ni aku dah tetapkan

hati aku nk stay local..aku cite kat syaza psl bende ni

pastu parents aku mengharap sgt aku g sbb kalo nk tunggu pakai duit sendiri bile kan?

ni org nk taja..so aku pn berdoa sgt2 pd Allah beri petunjuk..aku sgt runsing..

then time kat UIA ade satu kakak ni cm bg tazkirah

" kalo kite dpt sesuatu pemberian atau jawatan mesti semua org akan terdetik dlm hati kite tak layak.tapi kalo kite fikir cmtu sampai bile2 pn kite tak kan layak. kenapa Allah bg pemberian tu? sbb Allah tau kita mampu dan kita boleh."

serta merta hati aku cm terdetik kenapa tak aku amek jer..

mesti ade sebab Allah bg rezeki ni..

alhamdulillah..

foundation at nottinghan uni..here i come..

insyaAllah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan