Jumaat, 11 Jun 2010

masa lapangku..

assalamualaikum..

aku dah sign up dalam millatfacebook.fungsinya lebih kurang cm myspace..

nk sokong islam ni..huhu..harap2 korg pn terbuak hati nak sign up mfb.

nasib baik dlm 2 minggu ni adek2 aku ade kat rumah..tak sunyi sgt..

syafinaz ade bwk balik novel hilal ashraf.

tajuk die VT..pasal team bola tampar yg menegakkan sukan itu satu ibadah

seronok la bce..walaupun aku tak pernah masuk bola tampar..aku pernah tengok budak2

kat samura men je..n ade skali tu perlawan persahabatan antara samura n skola mne ntah..

jadi boleh la bygkan sikit2 cmne die rejam,sub, and lain2 istilah bola tampar..

perkara yg paling aku suke dalam buku ni bile hilal ashraf sentuh pasal usaha.

"Allah takkan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka sendiri yg mengubahnya"

mcm mne nak berubah?

dgn usaha..

tapi kita  kene phm sekuat mne pn kita berusaha Allah jua yg akan memberi natijahnya atau hasilnya.

sbb Allah tahu ape yg terbaik utk kite..

kite rase menang tula yg paling baik dlm kehidupan kan?

tapi dgn kemenangan mungkin kite boleh jadi lebih angkuh dan jauh drpd Allah..kite tak tahu

sbb kite lemah.

"boleh jadi perkara yg kamu sangka baik itu perkara yg terburuk bg kamu boleh jadi juga perkara yg buruk bg kamu itu perkara yg terbaik bg kamu,sesungguhnya Allah mengetahui apa yg kamu tidak ketahui"

sbb tu la ade konsep tawakal dan tidak putus asa.

bile kita dah usaha bersungguh2 kite kene berserah pada Allah.

ape jua keputusannya kita terima.bukan terima pasrah dan biarkan aje..

tapi reda dan bersyukur serta mengharap yg lebih baik lagi drpd Allah.

bersangka baik!

"bersyukurla padaku nescaya akn aku tambah rezeki kamu"

dalam hidup ni aku berpegang dgn satu motto

~dalam ape jua situasi Allah memandang usaha kita bukan hasilnya~

wallahualam..

kalo aku ade tersilap ape2 kat sini sila maafkan dan sila perbetulkan..

p/s: cinta sufi dah keluar di pasaran!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan