Khamis, 7 April 2011

Heart serene

before aku start aku nak ucapkan setinggi2 kesyukuran kepada Allah sbb telah mempermudahkan niat aku untuk pergi ke program ini..
aku tak menyesal walau sesaat yg aku dah hbskan RM350 pergi majlis ilmu nie demi Allah
walaupun lepas nie aku kena berjimat2 sedikit dalam berbelanja untuk cover balik yuran tuh

walaupun mula2 mama pun tak tau aku pergi seminar tu dgn byrn sebegitu

bile dah bagitau mama,mama sedikit terperanjat tapi akhirnya tak kisah.
Alhamdulillah ya Allah, sungguh kau permudahkan segalanya

"why are u here?"
tanya Sheikh Riad di dewan besar itu

keadaan senyap

"If  think u are here becoz u are rich u. U are wrong!
Becoz there are thousands people who are richer than u but they are not here"

"Allah the one who pick u. u r chosen to be here"

terlalu banyak ilmu dan pengetahuan yg aku dapat tak terbanding dgn harga yuran dia..

u need to be there to experience it yourself..
aku tak boleh nak gambarkan ape yg aku rase..
sbb ade mase aku gelak dgn gelagat dan lawak2 sheikh tuh..ade masenya hati aku sgt tersentuh dgn kata2 sheikh tuh sampai aku menangis..

"its like a roller coaster"

"bile kali terakhir kita menangis kerana Allah?"
satu perkara yg kita kena muhasabah diri kita balik, sbb salah satu cara kita untuk bersyukur kpd Allah adalah dgn muhasabah balik kesilapan dan menyesali dosa kita kpd Allah..

seriously aku tak sabar nak pergi program tuh lagi next week.. Moga Allah memberi keredhaan pada kita semua, dan moga Allah mempermudahkan jalan bagi hambaNya yang berusaha mencariNya.

1 ulasan: