Isnin, 25 April 2011

bersyukur lagi dan lagi

 23 April 2011

Terima kasih ya Allah..

kau dah bagi terlalu bnyk nikmat pada aku
kau dah beri bantuan terlalu bnyk pada aku

kau pelihara aku dgn penuh kasih sayang 

bagaimana lagi ya Allah bisa aku tunjukkan penghargaan padaMu
aku lebih bnyk berbuat dosa dan perkara lagha kepadaMu

namun nikmatMu tak pernah putus mengunjungi ku
seakan2 Engkau tak kisah dgn amalan ku yg tak seberapa
dosa ku yg menimbun dan tak pernah sunyi daripada alpa kepadaMu

=(

24 april 2011

antara tempat yg aku suke kat nottingham adalah tasik nottingham.
aku rase ramai jer ske tempat tuh. lagi2 tempat bagi makan ikan tuh.. 

aku suke giler dok situ.. melayan perasaan..eh tak2.. maksud aku memuji 

kebesaran Allah..hehehee

selalunya after joging (dgn perlahan) sekeliling tasik. aku akan duduk kat 

tepi tasik tu sorg2 sambil mendengar deruan angin, bunyi fountain. melihat itik berkumpulan atau seekor berjalan atau terbang. ikan menunggu makanan dicampakkan. awan berarakan.langit membiru cantik..sgt menenangkan..

terbaik!

bile bce al-ma'thurat atau zikir2 yg meruntun jiwa (bajet) kat tepi tasik 

tuh, tibe2 air mata boleh mengalir bile mengenangkan betapa banyak 

nikmat Allah pada aku tapi still aku nie kurang bersyukur. aku juga ade 

teringat, yg alam nie setiap saat berzikir kepada Allah dgn bahasa dan 

cara mereka sendiri. sbb tuh kita akan berasa sgt tenang bile bersama 

dgn alam. lagi2 kalo kita memikirkan Allah. sbb alam nie kan sebagai 

bukti kekuasaan Allah.

A: prove to me God exist

B: can u prove to me first that God does not exist? 

with all u see and all u cannot 

see everything glorifies Allah. Only u can't understand. Only u 

cannot hear. Because if u can hear, it will annoy u and it will bother u. U will 

become very stress. Just imagine every second u hear people scream 

on your ear, wat would u feel? But Allah is so Merciful, He make u can't 

understand but yet still u can see and feel. What do u feel when u go out 

and see the trees, the greens, the sound of waterfall, the sound of wave? 

Peace right?

 they all glorifies Allah 

the way we can't hear, the way we can't understand. One thing that 

Allah grant us with

the feel of peacefulness by the nature  and we don't not even realised its a gift and because of 

that  we don't thank Allah. 

and everything u see in this world is not God. because everything u see 

is the creation of God. How can God become a creation? by just thinking 

and seeing the beautiful creation of the world, we know this 

well-organised  nature needs a Creator. 

p/s: esok nak gi beli baju kat KL dan kalo sempat nak gi pesta buku. 

InsyaAllah...

****************************

I agree money is not everything
but I do not agree money does not give happines at all


      *ayat seribu dinar*

"barang siapa yang bertaqwa pada Allah, nescaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya dan Dia akan memberi rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya. Dan barang siapa yang bertawakal pada Allah nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sungguh Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu.


p/s: letakkan duit di tangan bukan di hati. kerana hati ini khas hanya untuk Illahi..

wallahualam..





1 ulasan: