Jumaat, 12 November 2010

70 tahun hidup kat dunia ni same ke dgn infinity akhirat?

itu pun kalo aku hidup 70 thn..

mmg tak same..

kalo aku bahagi 70 tu dgn infinity jwpnye error..

kalo aku bahagi infinity dgn 70 tu lagi la hampeh..

aku ingat ade satu kisah hamba Allah ni ketika amalan dia di timbang di akhirat, kemudian dia lepas utk masuk syurga

lalu Allah pun berfirman

"masuklah kau ke dalam syurga dengan rahmatku"

tapi hamba tu tak puas hati nape pulak die dapat masuk syurga dgn rahmat Allah padahal mase kat dunia dulu die ni mmg alim, cukupla segala amalan solehnya, sepatutnya give creditla pada amalan dia, lalu berkata hamba itu

" Ya Allah, aku mahu masuk ke syurga dengan amalan yang telah aku lakukan dengan bersusah payah dahulu di dunia"

lalu timbangan dimulakan lagi dengan amalannye di dunia dahulu
dengan terkejut hamba itu memandang timbangan amalannya itu tidak mencukupi untuk membawanya ke syurga tanpa rahmat Allah.
Rupanya rahmat Allah yang menjadikannya layak utk masuk ke syurga.

jadi bagaimana dengan kita?

infinity atau duniawi?
simbol infinty
dletakkan dunia di tanganmu bukan dihatimu

"aku mencintai mati sebagaimana kamu mencintai hidup" (khalid al-walid)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan