Khamis, 3 Julai 2014

i force myself to write something 2

Alhamdulillah,

well I still wanted to write what I felt after I my last paper.

I finished my last paper almost half an hour early. I could go out if I wanted too. But I was too scared to go out. Why?

Because I remembered in the last usrah my murobbi shared one ayat from surah at-taubah ayat 75-77

Dan diantara mereka ada yang telah berikrar kepada Allah, “Sesungguhnya jika Allah memberikan sebagian karuniaNya kepada kami, pastilah kami akan bersedekah dan pastilah kami termasuk orang-orang yang shaleh.”
Maka setelah Allah memberikan kepada mereka sebagian dari karuniaNya, mereka kikir dengan karunia itu dan berpaling, dan mereka memanglah orang-orang yang selalu membelakangi (kebenaran). 
Maka Allah menimbulkan kemunafikan pada hati mereka sampai kepada waktu mereka menemui Allah, karena mereka telah memungkiri terhadap Allah apa yang telah mereka ikrarkan kepadaNya dan (juga) mereka selalu berdusta. 

masa tu aku mmg dah nak menangis sbb lepas ni dah takde alasan dah untuk tidak laju dalam jalan nie. kalau before ni aku boleh bagi alasan final year, or final year project or degree. skrg semua tu Allah dah pun hilangkan, penghadang yg konon2 melambat kan dnt diri Allah dah bantu hilangkan. T.T

and before habis final year keep nak cepat2 habis. tak sabar2 nak habis. sbb janji if final year dah over I can do so many things and think about so many things for DnT. Janji macam2 dgn Allah n diri sendiri. kalau tak laksanakan mmg obvious ada ciri2 org yg munafiq tu..

to be continued.....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan