Isnin, 9 Disember 2013

Tears of Gaza

Bismillah..

Hari ni aku tgk cerita tears of Gaza after dah berapa lama aku pospone. Aku mmg nangis gile2 tgk dokumentari ni. Dia interview beberapa org dan kanak2 untuk tanya what happen, what do they feel bile israel serang dorg. Satu benda tentang mereka nie, mereka sgt tabah, kalau aku lah mmg dah break down into tears dah kalau org interview macam tu.
yg paling aku terkesan bile dorg interview sorg budak perempuan yg kaki dia dah tempang sebab kena bom. bapa dia mati depan mata dia, pastu adik2 lelaki dia gi lari cari bantuan kena tembak dgn tentera israel, pastu tentera israel bom bapak dia lagi sekali sampai berkecai into pieces depan mata dia. dan dia kata impian dia adalah mati syahid bersama dgn ayah dan adik2 dia. *nanges*...=(



seriously kena tengok sendiri.. lagi2 budak2 yg dah habis SPM nie kan.. janganlah tengok korea je... tengok lah cerita2 yg bermanfaat sikit.. huhuh.. ni nasihat seorg kakak yg dah dah beberapa tahun lepasan SPM.
beberapa movie cadangan untuk tgk sementara cuti sekolah nie

1. Valley of the wolves
2. Occupational 101
3. Alangakah lucunya negeriku ini (cerita indonesia)
4. Laskar pelangi (cerita indonesia)
5. Omar series
6. hafalan solat delisa (cerita indonesia)
7. Kun fayakun (cerita indonesia)

One thing to remember, we live for the ummah not for ourselves.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan