Khamis, 12 Disember 2013

penilaian manusia

bile kita rewind ujian2 yg Allah bagi pada kita, sebenarnya kita dah boleh agak ape yg Allah nak bersihkan dalam diri kita. 

Aku perasan yang Allah nak aku buat everything because of Him. 

Human can judge, they can try to analyze you, they may think that they know what you feel. But they don't. 

Aku tahu Allah nak ajar aku something, which is penilaian Allah tu lebih besar drpd penilaian manusia. Melihat kan kepada tabahnya adik2 usrah aku menempuh ujian, perkara nie banyak mengajar aku. dan maybe Allah nak aku rasa ape yg mereka rasa. yelah, kau tu tau cakap and bagi nasihat je tapi tahu tak ape yg mereka rasa. 

takkan ada kesusahan bersama Ar-Rahman.

satu sifat yg Allah mentioned dalam surah Taha after Allah kata " Kami tidak menurunkan Al-quran ini kepada mu agar engkau menjadi susah" (20:2).

Tak mungkin Allah yang mempunyai sifat Ar-Rahman menjadi penyebab kepada kesengsaraan. Sifat kasih sayang yg Allah beri tak kira pada org yg beriman atau tidak. Kasih sayang yang menyebabkan semua nikmat masih ada pada diri pendosa. Kasih sayang yang tidak membuka aib hambanya pada org lain.

Can read for yourself dalam surah Taha ayat 1-6 or read Khawatir Quraniah by amru khalid 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan