Selasa, 14 Ogos 2012

towards the end of ramadhan


walaupun dah lulus jpj kete, aku kena tunggu jpj test motor berjaya dulu then baru aku dapat lesen P. never the less, aku dah pun bawak kete kancil (yusof) ke mana2. Ya, nama kete kancil aku yusof. sbb nom plate dia KCK (which in my mind appear kacak).

aku dah bawak dah kete kancil aku ke semenyih sbb esok dah nak mula kerja as the student helper dekat student association building.. alhamdulillah, 20 thn baru first time officially kerja selain pernah kerja di kedai buku as a coopian dan pernah bekerja dgn mak cik dan tolong sikit2 mak berniaga. ini insya Allah fully titik peluh ku yg pertama. =D

apa pun, bulan ramadhan dah pun di pengakhiran. sangat banyak tarbiyah yang aku dapat dalam bulan ramadhan nie walaupun usrah dan daurah kurang sedikit drpd bulan2 biasa. banyak perkara yang aku pelajari.

mungkin pada permulaannya aku kurang bersemangat tapi bile sampai pertengahan dan pengakhiran nie dgn limpah kurnia dan rahmatNya aku bersemangat nak khatam al-quran, hafaz surah, dan nak capai target ramadhan aku.

sebelum ramadhan nie habis jom lah kita bertaubat dgn sebenar2 taubat agar kita start bulan syawal tanpa dosa (biar senang sket nak buat baik) dan mintak je apa2 perkara drpd Allah, insya Allah akan diperkenankan.

seriously, I'm gonna miss this ramadhan like prophet Adam miss the heaven when he was brought down to the earth. How can I not miss every second of blessings and forgiveness  Allah give to us in this month?

T.T

sangat banyak lagi kelemahan yg perlu dibaiki, harap sgt dipanjangkan umur untuk menjengah ke ramadhan akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan