Isnin, 30 Julai 2012

banyak mase terbuang dalam train

aku kalau nak balik kampung/rumah tercinta daripada notts agak lame sebenarnya kalau naik train.
kampung aku dekat2 dengan stesyen KTM rasa. so kalau naik daripada KTM kajang adelah total dalam 3 jam lebih . padahal kalau ikut highway dalam sejam lebih je sampai dah ke kampung.

So aku kalau b4 balik kampung aku akan pastikan dalam phone aku ade audio untuk aku dengar dalam train atau time tunggu train.  kadang2 aku suke keluar untuk nek train sbb time tu aku boleh habis dalam 1 juzuk AQ pun sebenarnya. Wah.. membazirnya masa kalau tak buat ape2.

contoh2 audio yang aku selalu dengar adalah kisah2 25 orang rasul oleh imam anuar al-awlaki. Isoc (islamic society) yang bagi dalam CD. tapi aku transfer dlm laptop n masuk dalam phone. setakat yang aku slalu dengar dalam train adalah sampai nabi Lut a.s.

actually nak khatam dgr kisah 25 org rasul mmg projek ramadhan aku. dan lain2 lah seperti khatam bace AQ dan hafaz beberapa surah pilihan (insya Allah)..

jd ape korang slalu buat dalam train n ape projek ramadhan korang?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan