Isnin, 23 Julai 2012

kuda perang in the house


baru jer balik dari alor setar menunggang kuda perang ade juga sekali sekala bertukar tempat menungang dengan mama. walaupun secara haram di highway. hihihi..

Alhamdulillah, Allah permudahkan segalanya.

walaupun nanti kena ikat perut dan nafsu dalam mengunakan duit tapi takpe, Allah akan permudahkan juga.
tak sabar nak pegang lesen secara sah. doakan saya ambil test JPJ 31 jun nie.

saya tahu Allah akan bantu.

ha.. cerita pasal Allah bantu nie, teringat masa pra test saya buat sangatlah teruk. dengan lupa lepaskan hand break. mati di bukit. dan macam2 lagi.tapi uncle cine tu bagi juga sy lulus. ingatkan sbb sy pandai cakap mandarin sikit2 dengan dia. wah.. riak sungguh laila.

saya lupa rupanya Allah yang bantu.

sebelum saya menaip untuk bercerita perkara yang tak penting dalam blog nie dan membosankan anda baik saya habiskan dengan kisah pelajar notts yang kena rogol baru2 nie. membuatkan saya trauma sampai saya bawak naik pisau dr dapur masuk bilik. kalau2 kena guna time emergency. perkara ni membuatkan saya banyak terfikir tentang kekuasaan Allah.

Yelah, manusia nie sangat lemah ye tak. Kita tak berkuasa pun sebenarnya nak lindungi diri sendiri. apatah lagi nak lindungi orang lain seperti parents kita. selama kita kita berjauhan dari family kita time kita belajar sape yang jaga mereka kalau bukan Allah ye tak?

"Allah lah sebaik2 pelindung"

P/S: nak bagi nama kuda perang ape ni?

2 ulasan:

  1. kuda perang apa kak laila ? tu kereta ke ? ehh , ad pljr notts kna rogol? takutnye kak laila. hati2 taw . rsau kot.

    BalasPadam
  2. haah, kuda perang tu kereta. hehehe..
    supaya lebih semangat nak bawa di jalan Allah. insya Allah..

    BalasPadam