Jumaat, 8 Jun 2012

small matter


bile terfikirkan pasal saudara2 kat syiria dan palestine cam rasa malu bile aku kat sini bersenang lenang hanya fikir masalah aku. tak kisah lah ape pun masalah yg aku hadapi tak sebesar dan seberat macam mana mereka kat syiria diuji.

keluarga dibunuh depan mata, kematian merata2, perang sana sini, luka parah, makanan yang tak mencukupi, bekalan perubatan yang sedikit,

mereka bertarung nyawa di sana dan aku pasti mereka semua pasti tertanya "di mana saudara seislam kami di tempat lain? mana mereka ketika kami memerlukan pertolongan"

terasa masalah yang aku hadapi sangatlah kecil dan membuat aku kadang2 terpaksa untuk tidak mengendahkannya kerana aku tahu ada masalah yang lebih besar di luar sana.

ya, aku tidak mahu mengendahkan masalah aku yang terlalu kecil dan tidak serius jika nak dibandingkan masalah yang di hadapi oleh saudara2 ku.

wahai saudaraku, mungkin jasadmu terkunci ketat di bumi namun aku yakin rohmu berada dekat dengan Yang Maha Esa.

biarlah makhluk durjana itu menyeksamu, asalkan Allah redha padamu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan