Ahad, 3 Jun 2012

cari duit poket untuk pelajar 2


Assalamualaikum..

Hari nie aku nak share satu cara camne korg2 sume boleh dapat duit lebih daripada internet yg selalu korang guna nie. (lagi2 students yg tgh cuti sem sekarang. Tapi nie bukan skim cepat kaya tau. Yelah, duduk2 rumah goyang kaki baik kita buat something yg useful kan guna internet drpd asyik blogging and facebooking je kan? (ouch!)
Nie ayah aku yg cadangkan website nie. Namanya Hitspay. Insya Allah cara dia sangat senang dan paling best it is Free! Tapi tahu je la kan benda free nie lambat dan susah sikit.

Ape hitspay nie?




Actually ape hitspay nie korg boleh baca sendiri dekat link ni. ataupun just click on the poster. Sbb ade bende lain yg lebih penting aku nak citer kat sini iaitu macam mana korang akan kerja. (ehem.. bajet dah bekerja)

Skop kerjanya

Sangat2 senang. After korang dah sign up dan hitspay dah confirmkan korang punyer sign up through emel (usually takes 24 hours) korang just perlu tunggu iklan yang perlu korang view.
After dah confirmkan sign up dalam  emel, pergi link ni korang sign in dengan user name and password korang dan tgk dekat home (biasanya akan ade iklan b4 masuk home so korang skip jer “no thanks” kalau malas nak baca iklan tu).

Tapi yang malasnya, iklan yg masuk tak tentu. Kadang2 takde, kadang2 ade. So kena bukak hari2, sbb kalau korang lambat view iklan tu dia akan hilang dengan sendiri. So, takde lah earning haritu.

 Kalau ade iklan, klik je dekat nombor iklan tu. Dan read.


Ni contoh iklan so korang hanya perlu go through actually tak nak baca pun takpe korg just scroll ke bawah sampai jumpe.. (sila lihat gambar di bawah)

Ha.. sampai jumpa view the website now! Korang click utk lihat iklan tu.

ni contoh iklannya.Selalunya aku tak bace or tgk pun iklan tu. Aku selalu akan bukak 2 tab. Bila sampai part nie aku tgk fb sbb usually akan take 1-2mins untuk duit credited to our account. 

selepas 1 minit.....
.......

.......
...
..


tadaaa.. duit dah masuk..

Ok2. Aku tau.. 0.02 sen dollar je??

Tapi ok la kan I mean korang buat kerja yg sgt senang and dapat duit free2 jer. Tapi aku cadangkan benda nie pun sbb ayah aku dah dapat 2 kali bayaran dah sbb buat benda nie. I mean, korang tak sedar pun duit masuk asalkan korang rajin bukak dan view iklan.

Dan juga, korang akan dapat $5 secara percuma kerana sign up dengan Hitspay.
Kalau nak dapat duit banyak sikit cari orang lain yang akan sign up under korang mengunakan link korang. Macam aku buat nie. Aku ajak korang sign up under aku. Setiap kali orang under korang view iklan korang akan dapat o.o1 sen dollar.

Memang benda nie lambat dan sikit. Tapi macam aku ckp, benda nie bukan skim cepat kaya. Its just something that u do mcm peribahasa melayu “sikit2 lama2 jadi bukit”. Dan korang tak rugi langsung join bende nie. Dah la tak payah bayar kan…? Hehehe..

Macam mana bayaran dibuat

Korang kena ada account pay pal. It is very easy to do. Ade jugak cara nak buat pay pal account dekat website tu. Korang boleh godek2 sendiri.. dan bayaran akan di creditkan ke account pay pal korang bile reach $50 dollars. Aku tau lambat gile kot kalau 0.02 sen je setiap hari. Tapi korang takkan sedar bila tiba2 dah sampai $50 dollars I mean 50x3=RM150++ kot.. hehehe..

Macam mana nak buat org sign up under korang?
Sama jugak, nasihat aku korang baca sendiri kat website tu. Kalau aku tunjuk semua benda ape je yang korang buat sendiri kan. Kata nak makan gaji dengan titik peluh hasil sendiri.. hihihi


Wallahualam.. I’m just a student who is still learning. Kalau ade pape soalan boleh lah comment kat post aku nie.. =) selamat mencuba!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan