Selasa, 29 Mac 2011

terima kasih sahabat..

"kalo kita dtg berjalan kepada Allah, Allah akan dtg berlari kepada kita"

aku kagum dgn kau Diba, lepas kau dgr org ckp

"Allah pandang org bertudung labuh ni lebih cantik"

kau trus tekad nak pakai tudung labuh. sbb kau lebih kisah pandangan Allah daripada pandangan manusia

aku belum bersedia Diba, aku takut,aku pakai sekejap je dan aku trus putus asa.

"sbb tuh kau kena ade sbb yg kukuh utk berubah, kenapa kau nak pakai tudung labuh Laila?"

"sbb aku rase safe"

"betul tuh Laila, tapi alasan tuh tak cukup bagus Laila..kau kena ade alasan yg lebih kukuh. supaya bile ape pun ujian yg Allah bg kau tetap teguh dgn pendirian kau"

"Allah akan permudahkan Laila, jgn putus asa"

 Diba: aku dah janji Laila, aku akan tolong kau, aku dah janji aku akan bagi kat kau tudung labuh.
          ape yg kau rase sekarang Laila?

Aku: macam bulan jatuh ke riba.speechless.

Diba: mcm tu la jugak yg aku rase Laila. bile aku carik Allah, Allah terus mudahkan semua perkara bg aku..
         aku dulu mne ade baju labuh, baju longgar sumer lepas je aku pakai baju tudung labuh , mak, kakak            sume hadiahkan
         baju labuh, baju muslimah..semua jadi senang Laila..


Terima kasih sahabat. kau sentiasa ade dgn aku..tapi aku tak pernah pun di samping kau time kau berubah..
Hanya Allah dapat membalas kebaikanmu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan