Jumaat, 25 Mac 2011

manusia mmg tak pernah cukup bersyukur pada Allah

somehow I kinda agree with this statement, because I'm one of the person.

aku slalu sgt pikir nape aku kena gi tempat nie (semenyih).

actually aku slalu pikir bende tuh every time i moved from one school to another school

tak payah include skola rendah la, sbb aku slalu kot pindah.. dah tak ingat dah bape skola aku pergi

start with ASDUTA (damansara) dari form 1 aku skola situ sampai form 4. 

form 4 aku dpt twrn gi SAMURA second in take. aku ingat aku takkan dpt twrn gi mane2..

seyes rase berat, ASDUTA tuh dah mcm tempat aku membesar kot. satu2nya skola yg paling lame aku duduk. sbb skola lain sume tak sampai 3 thn ar mesti pindah. 

bile pindah ke SAMURA aku slalu tanye Why? kenapa aku dihantar ke sini.

tapi being there end up to be the best pieces of my life

bnyk sgt benda yg aku belajar, aku kenal diri aku sendiri. dpt kenal wider range of people. ntah mcm2 aku blaja. kalo aku stay kat ASDUTA tak tentu lagi aku akan dpt semua pengalaman yg aku dpt kat SAMURA.

then bile hbs form 5, walaupun aku harap aku boleh skola kat situ lebih lame. aku tanye lagi soklan yg same.
Why? kenapa benda nie perlu berakhir?

bile masuk UIA, aku baru seronok nak start a school life back, it end up worse.. I was alone, I try to make friends but I can't find one. There are always school clicks everywhere. 

Then comes the Semenyih letter. Don't wanna go at first, but dipujuk2 barulah terima.

and again Why? kenapa aku dihantar ke sini? the same question mcm tak pernah blaja dari pengalaman lame..

manusia mmg senang lupe.. 

until saat nie baru aku sedar, yg Allah nak tunjuk something yg aku tak pernah fikir.

Kalo la aku still kat UIA aku mungkin takkan dapat peluang main bola jaring kat padang setiap minggu

kalo aku dpt offer gi overseas contohnya buat IB, mungkin aku takkan ade mase utk gi Usrah setiap minggu.

Kalo aku takde kat sini, aku takkan jumpa kwn2 hebat yg aku jumpa hari ni

can't u see Laila?

are u still blind?

there is so much things to learn. and Allah wanted u to find and learn

slagi kita tak dpt pengajarnnya, selagi tuh Allah akan uji, bagi dan uji lagi sampai kita faham.

search for the silver lining, don't just stare at the black clouds..

p/s: i love everything that Allah give to me. Thank u Allah..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan