Jumaat, 11 Mac 2011

hijrah dari sini ke sana..

berubah itu susah
the first step is always the hardness part
sbb tuh org ckp, if u have taken the first step
u already taken half of the journey..

sikit-sikit..

org slalu ckp jugak, nak berubah jadi lebih baik kena buat sikit2. tapi kalo boleh trus berubah lagi bagus..
pasti  yg mampu buat mcm tuh adalah org yg hebat
aku ingat lagi ade sorg senior aku bg usrah mase kat Damansara Utama dulu. (tapi aku tak ingat bulat2 la ape die ckp, ade yg aku reka sendiri harap maklum)

kita nak berubah anologinya macam kita nak membuang batu.kita dah tannak batu tuh dlm diri kita. Kalo kita trus buang batu tuh, bile2 mase kita boleh patah balik and kutip batu tuh. sbb tuh kalo nak buang batu tuh kite kene buang sikit2. kite asah batu tuh sikit2 sampai jadi debu. Mmg lambat, tapi bile batu tuh dah jadi debu dan terbang ditiup angin, kite sendiri akan tersenyum tgk batu yg kita tannak tuh hilang sedikit demi sedikit..
Sabar!
sbb nak asah batu tuh sikit2 bukan senang. amek mase. berbulan, bertahun, sampai mati. tapi at least kita cuba berubah.
semangat!
kena kuat, kalo ade sahabat lagi senang, bile sahabat pun tolong mengasah batu tuh menjadi debu lagi cepat batu itu dapat dibuang.

aku sgt jeles tgk ramai kwn aku berubah..dari baik kpd lebih baik..dekat mne2 aku nmpk. hamba2 Allah nie berusaha dgn tekun utk mendapatkan keredhaan Allah..Alhamdulillah. good luck friends..

Remember, Allah is always by your side..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan