Ahad, 3 November 2013

that time when I shed tears

ada satu hari after usrah, kitorg solat isyak di satu masjid yg dirahsiakan (huhuhu)

after je solat witir kitorg pun bergerak lah nak balik ke semenyih. tapi beg aku tak dijumpai. dipendekkan kan cerita rupanya kena curi (malas nak tulis panjang2).

the problem is, kami suma mai masjid tu pakai "yusuf" (kereta pun dirahsiakan). kunci kete kat dlm beg yg dicuri tu. pastu aku pun gi lah balik dgn murobbi aku ambil spare key, lagi 2 org usrahmate tunggu kat masjid tu incase tetibe org tu dtg curi kete. 

after dah ambil kunci satu lagi problem, aku kunci pintu tu dgn alarm so kalau bukak dgn kunci biasa akan berbunyi lah alarm kereta tu. and tak boleh start pun. alhamdulillah selepas tunggu like more than an hour dan cube pelbagai experiment (kononnya bateri habislah, gear rosaklah) ade jugak abang yg tahu. Dia tarik something from below steering and trus boleh start. 

masa tu ada sorg mak cik and pak cik datang konvo anak dia datang tgk lah. before dorg nak balik pahang malam tu dorg bagi duit kat aku..rasa terharu gile sampai nangis kot. dah lah dorg nak gi jauh pastu bagi duit pulak tu kat aku sbb tahu beg aku kena curi.

esoknya pulak, lagi 3 org akhwat bagi aku duit. padahal lost aku takdelah banyak sgt pun. dalam dompet below RM50. yg hilang phone, dompet n tab yg murah. 

mase hilang tu aku macam heartless. aku tak tau pun sebenarnya Allah nak tarbiyyah aku ape. actually sampai sekarang pun aku still tak sure. tapi bile je mereka2 yg prihatin nie hulurkan duit aku trus nangis. ntah rasa terharu, sbb kalau org lain susah tak pasti lagi aku akan keluarkan that much amount of money.

aku tak kisah sgt pun dgn benda yg hilang tu sbb aku tahu sume tu milik Allah.  aku doakan  semua yg dah infaqkan duit bg tolong aku moga Allah mudahkan urusan kalian di dunia dan akhirat


ade org bagi kata2 semangat sbb hilang barang

"Allah mmg melihat awak, Allah uji tanda Allah concern"
. =) 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan