Jumaat, 18 November 2011

its something for Allah

Usrah haritu telah sgt2 menyentuh hati aku..
setelah beberapa minggu aku berasa sedikit lesu (i mean my eman)
Allah sungguh bijak dan Maha mengetahui tentang perkara yg aku perlukan iaitu Niat yg tulus.

Aku mengaku, kadang2 niat dalam hati tidak mengambarkan perlakuan. Atau pun melakukan sesuatu bukan semata2 kerana Allah. sedih..

rupanya sgt susah..

and perkara yg lain aku dpt ketika usrah adalah Allah melihat usaha bukan result.

seorg kakak berkongsi cerita dlm usrah, katanya dia mengadu pada ustaz dlm keadaan menangis kerana tidak dpt khusyuk dlm solat. dah mcm2 cara dia lakukan tapi still tak dpt nak letak hati dlm solat, hatinya tetap di dunia. 

ustaz tu menjawab, " tahukah awak, niat awak dan usaha awak untuk nak khusyuk tu pun dah something for Allah? " 

mase tu, aku terasa terpukul dengan kata2 tu sbb aku pernah berada in the state of ape yg kakak tu rase. tapi in the end aku putus asa, dan tak berusaha bersungguh2 pun.. 

wallahualam~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan