Sabtu, 17 September 2011

Gunakan dunia untuk Allah, bukan Allah untuk dunia




Allah itu bukan sekadar pengkabul doa umat manusia.Allah itu Tuhan kita. Allah tidak perlukan amal ibadah kita, tapi kita yg memerlukannya untuk mendekatkan diri kepada Allah.


Listen all my dear friends,


dulu aku tak faham nape kita diwujudkan kat dunia. yang aku tahu, cemerlang periksa and have fun in life. dan aku tekun beribadah utk mendapatkan ape yg aku mahu itu : keputusan yg cemerlang dan hidup yang mengembirakan. Bila Allah tak makbulkan doa aku, aku jadi sedih. so aku terus tekun beribadah untuk capai perkara2 tersebut. 


bila Allah berikan 2 perkara tersebut aku jadi gembira tak terkira, melupakan Allah seketika. Bila semua tu dah tak boleh memuaskan hati aku, aku kembali berteleku berdoa untuk perkara yg sama cuma makin beranjak usia.


UPSR->PMR->SPM


perkara yg sama.


seolah2 aku mengunakan Allah untuk dunia. Aku memohon kecemerlangan dunia, akhirat aku ingat sekejap cuma. 


Bukan itu tujuan kita.


Allah itu bukan sekadar pengkabul doa kita. Kita ini hamba Allah. Tahukah kalian tugas hamba? . Kita ada tugas yang lebih besar sekadar cemerlang periksa, shcolarship, segulung ijazah, banggakan ibu bapa dengan kerjaya. 


Tugas kita membawa ISLAM.
Tugas kita menghambakan diri kpd Allah.
Tugas kita mengajak kpd kebaikan dan menjauhi kebatilan.


Tahukah anda tujuan anda hidup sekarang?


 ya, untuk Allah.


bukan gunakan Allah untuk dunia.

1 ulasan:

  1. Serius dulu rasa beribadah byknye bkn utk akhirat ,tp lbih utk kejayaan dunia.

    Samelah kita dlu.heh.

    Smoga Allah sentiasa pandu kita di jalan yg betul:)

    BalasPadam