Jumaat, 24 Mei 2013

got the answer already

I was speechless.

bile dapat tahu, dapat internship kat campus. tak tau mcm mana nak citer, sbb mmg tak sangka langsung dapat.
so, Laila kau dah dapat pun jawapan dari Allah. moga lepas nie kau lebih yakin dan buat kerja betul2. bukan hanya dengan intern kau tapi dengan DnT.

Rasa sangat2 tak layak.

satu pengarajaran yang aku dapat adalah, doa banyak2 dan jangan putus harap dari Allah. Aku sebenarnya berharap je dengan Allah untuk dapat internship nie tapi aku tak doa utk dapat intern tu, aku doa "moga Allah beri yang terbaik" sbb aku tahu Allah lebih tahu dari aku mana yang terbaik utk aku sama ada dapat atau tak.

pengajaran lain yang aku dapat dari Allah hadiah birthday aku adalah mengenai akhlak. hak manusia. hubungan dengan manusia sangat mereflek hubungan kite dengan Allah. lagi2 aku baru bace tafsir surah al-maun, yang menceritakan ape yang penting dalam sesuatu ibadah itu adalah rohnya. bukan gerak-gerinya.

roh ibadah tu yang mengukuhkan hubungan kite dengan Allah dan yang menjadi neraca utk kite melakukan amal2 soleh selepasnya.

ade lah seorang housemate yang menjadi qudwah, dan rasa terkesan sangat nak jadi seperti dia. duduk RI sangat2 banyak mengajar tentang hubungan dengan manusia dan menjadi lebih sensitive kepada orang lain.

lagi 2 papers to go. One paper tomorrow and another one by 27th of mei.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan