Ahad, 5 Mei 2013

GF

ok- sekarang nie kalau tgk blog majoritinya akan tulis pasal PRU13
tapi aku tak boleh nak mengundi lagi insya Allah 5 tahun lagi. So, aku cam tak tau nak tulis pasal ape, neway kalau aku tulis nnt jadi panjang.

ok lets make it this quick

aku habiskan 2 hari kat rumah bace buku nie

sangat2 best. walaupun before ni dah pernah tgk video pasal freemason tu sumer tapi buku nie mmg bagi penjelasan yg lebih dalam tanpa menjadi terlalu obses. org yg tulis buku nie adalah org america yang akhirnya berpindah ke indonesia dan tukar kewarganegaraan sbb dia dah tahu terlalu bnyk perkara yang america buat. Bila baca buku nie mmg sangat terasa yang hanya pada Allah lah kite boleh berlindung dari tipu daya mereka nie semua dan kalau kita tak tolong islam dengan buat kerja khalifah (iaitu buat don't know) kite tgh bantu org2 kafir buat kerja.

and time balik ke rumah aku dgr recording GF (ghazwul fikr= serangan pemikiran).

ustaz: kalau lah sbb kite belajar nie akan menyebabkan kerja dakwah kite merudum kite kena pilih utk stop belajar. Sbb bukan tadi antum dah cakap dakwah lagi penting dari belajar?

student: mane boleh ustaz, belajar nie kat amanah.

ustaz: jadi dakwah bukan amanah?

student tu terkelu. aku pun sama.

kite fikir2kan lah. hehehe..

anyway, insya Allah aku akan teruskan pembacaan buku ke-2 iaitu

Reason kenapa aku pilih buku nie dari rak adik aku adalah buku nie ceritakan sirah start dari nabi ibrahim dgn raja namrud. Moga2 bermanfaat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan