Ahad, 23 Disember 2012

presentation plant biotech


aku tak ingat lah bile ntah aku buat presentation ni tapi aku ingat group aku yg last skali kena present. dah la ade 10 groups. mmg nervous time tunggu giliran.

sampailah sampai satu group ni sorg student dia mmg nampak tak prepare langsung. Pastu kitorg pun kinda kutuk2 dia sbb drpd last sem dia camtu. kalau last sem takpe lah sbb itu individual work tapi kali nie group work and you will effect other people.

Ade satu part  lain group yg sama aku pun agkatlah tangan untuk tanya soalan sbb aku perasan ade kesalahan. Aku sebenarnya malas nak explain soalan ape yg aku tanya sbb dia dlm subjek yg aku belajar yg probably ade reader yg tak faham.

pastu bile aku bgtau kesalahan pada group tu, presenter tu cam tak ngaku pulak dia dah cakap benda yg salah. so aku pun begang lah, aku cakap dgn nada tak puas hati "yes U said that"
pastu dia pun memperbetulkan lah fakta yg dia bg.

pastu lecturer aku pun kata

"that was quite sharp"

at that very point aku sedar cara aku dah salah and aku sangat menyesal.

bile sampai turn aku untuk present ade part yg aku tak boleh nak explain. Then aku realized yg part aku tak boleh explain tu adalah part yg aku tanya pada group lain.

Aku sedar yg Allah seolah2 pay cash atas kesalahan aku.
dalam group aku semua org prepare and can present well except for me.
and bile aku tgk group yg aku tanya tadi semua org cm tak prepare except for this one student, my neighbour.

OMG, seriuosly tak tau cmne nak describe that feelings.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan