Isnin, 26 November 2012

kenangan

sejak kebelakangan nie aku selalu cam mengimbau kembali waktu aku kecik2 dulu.

camne aku selalu main dgn adik2 aku tanpa perlu risaukan masalah dunia.

bagi aku dunia hanya terbatas dalam family aku je.

ya, aku rindu saat itu,

saat fikiranku tak sarat dgn masalah yang membebankan

saat gembira belaka.

sekarang tidak lagi.

dan aku tidak tahu apakah di syurga aku bisa bergembira lagi sebeitu bersama org yang sama?

ataupun kita semua akan terpisah dgn tingkatan syurga neraka.

tak dapat nak bayangkan satu saat yang selamanya mungkin tak dapat berjumpa.


Wahai orang-orang beriman, selamatkanlah dirimu dan keluargamu dari Neraka,
sedangkan bahan bakarnya adalah manusia dan batu. Neraka itu dijaga oleh malaikatmalaikat yang kasar dan keras. Mereka sama sekali tidak pernah durhaka pada Allah dan
melaksanakan apa saja yang diperintahkan pada mereka” (66:6)


P/S:Apa yang sudah kita lakukan hari ini untuk persediaan kita akan berjumpa dgn Allah satu hari nanti?




Tiada ulasan:

Catat Ulasan