Jumaat, 19 Julai 2013

target ramadhan

semua orang pun mesti ada target ramadhan yang di tampal di dinding atau di sorokkan dalam diari tentang apa yang nak di capai dalam masa sebulan nie.

apesal pula takde, bile bulan ramadhan ni lah bulan yang sepatutnya kite senang nak capai taqwa sbb best friend syaitan takde..

macam tahun sebelum nie, aku tahu je dan aware je yang bile kite minta sesuatu kpd Allah pasti Allah akan uji dulu utk tg kite pass tak utk dapat ape yang kite minta. dan salah satu target ramadhan aku adalah utk memaafkan semua org sebelum tido.

dan dalam bulan ramadhan nie lah aku perasan yang aku main sensitif even dalam perkara kecil. sikit2 nak terasa. sikit2 rasa nak marah and buat muke begang. tapi aku doa banyak2 moga Allah permudahkan. dan satu tips yg aku rasakan berkesan. even kite begang or marahkan kawan kite doakan kebaikan dia even hati tak ikhlas pun (sbb time tgh begang). pupuk sikit2 rasa ikhlas tu . dan aku baca buku "how to win and influence people" penulis tu kata, kite kena stop mind yang suke judge orang lain. try utk letak diri kite dalam position dia, dan fikir kenapa dia bertindak macam tu. Senang cakap try utk huznuzon (bersangka baik)

I don't know why tapi org2 barat nie sgt positive even stephanie pun suke puji students dia dgn kata " you are a STAR" atau "perfect" atau "brilliant". dia selalu puji seseorang.

Setiap hamba Muslim yang mendoakan saudaranya pada ketika saudaranya itu tidak ada (tanpa pengetahuannya), maka malaikat akan berkata: “Semoga kamu juga mendapat seumpama (doa) itu.”(Hadis riwayat Muslim)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan