Rabu, 30 Mei 2012

morning thoughts


ok.

tengah2 pagi buta tension nak habiskan lecture notes untuk exam terakhir bila mana hati dan roh dah pun berada di zon cuti yakni masa depan. sgt terseksa.
Tapi tiba2 hati tersedar.

"Eh, laila takkan berjam2 kau habiskan belajar lecture notes nie only for the sake of exam?"
Mesti ada something yang Allah nak tunjuk. Mesti ada something Allah nak tarbiyah.

Cubalah fikirkan kebesaran Allah dalam subjek ni disamping belajar drpd cursing microb nie susah.
yelah. kalau aku sabar ke tak sabar ke, aku tetap tak boleh tido selagi tak habiskan bace microb ni. baik aku sabar ye tak?

entahlah tetiba teringat hadith satu pasal niat tu.

kalau aku belajar hanya semata2 sbb exam. hanya exam je lah aku dapat. kalau aku lulus dengan cemerlang itu jelah yang aku dapat tapi kalau aku fail, sia2 je lah aku stay up tak tido, tak makan (exagerate..), tak mandi..

tapi..

kalau aku niatkan sbb Allah. Aku cemerlang ke fail ke.. aku tetap dapat Allah.
when you have Allah you have everything..=)

make it easy ya Allah, for me and my friends..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan