Jumaat, 7 Oktober 2011

tawakaltu ilallah..

straight to the point.
aku ade bnyk benda nak story, tapi biarlah ape yg tak bermanfaat tu jadi kenang-kenangan aku sorg jer..
hehe..

ade satu pagi tu aku, jln gi university dari rumah aku. best jln pg2. udara segar, sejuk, and menyejukkan mata.
ok tak penting environment tu..
dipendekkan citer, aku terserempak la dgn seokor anjing sedang menyalak tak henti pada seseorg. aku terus stop sbb tak berani nak lalu. gaya anjing tu cm nak terkam je org tu. walaupun jarak kami (aku dan anjing) agak jauh aku still tak berani berganjak. so aku pun berdoa la pada Allah.
time tu jugak ade la sorg org cine nie tgh nak lalu jln tu. ajaibnya (dgn izin Allah) anjing tu tiba2 stop menyalak n masuk ke dalam satu rumah.
disebabkan aku tgk keadaan dah safe n org cine tu pun men lalu tanpa cedera atau diserang aku pun dgn leganya berjalan lalu tempat itu.

ok, ape actually aku nak citer sebenarnye? jap aku pun tak ingat dah.
can we just leave it like this?

ok dah ingat balik..
ape yg aku nak sampaikan adalah, kenapa , bile kite sorg2 kite boleh letakkan sepenuh kepercayaan pada Allah?
pernah tak rase dlm satu situasi yg hanya Allah boleh bantu kita? mcm situasi aku tadi, dihalang oleh anjing dan aku terus mintak pertolongan Allah. tapi bile org cine tu muncul aku trus rasa org cine tu pulak boleh bantu aku.
pada hakikatnya, kalo Allah tak izinkan dia membantu aku, org cine tu tak dpt nak bantu aku sedikit pun drpd anjing tu.

ya,tawakal hanya pada Allah..remmeber that always


Tiada ulasan:

Catat Ulasan