Khamis, 11 Februari 2010

doktor...layak ke aku??

mak aku sgt berharap aku bley jd doktor..tp aku sendiri x yakin aku bleh wat..
skrg nie terlalu ramai yg amek course tuh.lainla kalau aku btol2 pandai n dh corfirm bleh wat,aku pn x kisah nk jd doktor..aku takot fail sekerat jalan n dun knw wat will happened next..
first aku takot dgn darah..aku ingat lagi time wat blood test kat skola..b4 tuh aku dgr member2 aku citer yg ade sesetengah kwn2 aku pucat n ade yg hmpir pengsan tgk darah..aku rase sgt ridiculous..xkn la tgk drh sikit cmtu bleh pengsan??
then bile aku tgk drh aisha yg sikit tuh pn aku rase loya..ok baru aku tau x ridiculous..
second is aku jenis yg pemarah..x mcm sumer pesakit aku lari g klinik len bile jumpe dgn aku.hahah..
entahla..aku ingat nk amek diploma je drpd amek asasi or matriks..coz kalo nk jd doktor musti amek sains hayat..yg aku tau..xde diploma yg bleh smbg kpd ijazah kedoktoran(if im wrong plez correct me)..
aku n mak aku gaduh pasal masuk university jgk..die suruh aku masuk UM.sbb die tau aku apply diploma kat terengganu n uitm.die kate uitm x bgs..
die suruh aku amek ape2 course asalkan aku masuk UM.
Lagi r xbley diterima pakai..i'm so not listening to her..
sampai ayah aku ckp."mama jela pegi blaja" hahah...
ok..aku tau doktor keje die noble n gaji die tinggi..tp mcm xde keje len kat dunia yg mulia selain doktor.juz because high income n everyone nk berebut jd doktor?
aku ingat lagi citer pak wawan pasal seseorg nie.aku x ingat sgt citernye tp yg aku tau kejenya x femes n xde org tau die wt keje nie.tp disebabkn keje die ramai yg bersyukur n senang hati lalu mendoakan dia tanpa diketahui.x ke tu lebih mulia??
xkisahla keje apepn.yg penting kite berbakti pd org kerana sebaik-baik manusia ialah manusia yang memberi faedah kepada manusia yg lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan